اقدامات پزشکی

گوش

گوش مانند تمام اعضای بدن ممکن است دچار بیماری‌ها و مشکلات جدی شود اما باید توجه کنید که همه انواع بیماری های گوش، شنوایی را کاهش نمی‌دهند. با این‌حال انواع خاصی از بیماری‌ها و عفونت‌های گوش می‌توانند در صورت درمان نشدن، باعث از دست رفتن شنوایی فرد شوند.

انتخاب روش درمان انواع بیماری گوش بستگی به نوع آن دارد، اما می‌تواند شامل آنتی بیوتیک، دارو‌های ضد ویروسی، مسکن و در نهایت جراحی باشد. از دست دادن شنوایی عوامل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قرار گرفتن در معرض صدای بلند، آسیب، افزایش سن، وراثت و بعضی عفونت‌ها اشاره کرد.

حلق

حلق انسان میتواند دچار بیماری های متعددی از جمله مشکلات مربوط به لوزه ها، هنجره، بوی بد دهان و گلو درد مزمن شود که هر یک بر اساس نظر پزشک، روش های درمان متفاوتی دارند.

برخی از این بیماری ها ممکن است با درمان های خانگی و یا با داروهای تجویز شده از سوی پزشک درمان شوند. در صورت صلاح‌دید پزشک و در صورت جواب ندادن روش‌های مذکور، ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی باشد.

بینی

بینی انسان می‌تواند به علت ژنتیک و آسیب‌دیدگی از اشکال و اندازه‌های متنوعی برخوردار باشد. از آنجا که بینی دارای ساختار پیچیده‌ای می‌باشد، شرایط و بیماری‌های گوناگونی دارد. دشواری تنفس، انسداد بينی، آلرژی بينی، عفونت‌های مزمن سينوسی و پوليپ بينی از جمله این بیماری‌ها است.

بر اساس صلاحدید پزشک معالج، روش درمانی متناسب با شرایط بیمار و نوع بیماری انتخاب می‌شود.

سر و گردن

جراحی سر و گردن برای درمان بسیاری از بیماری های سر و گردن انجام می گیرد. از جمله مشکلات و بیماری های مرتبط با سر و گردن می توان به مشکلات تیروئید، سینوس ها، عفونت ها و سرطان یا تومور های خوش خیم و بدخیم سر و گردن اشاره کرد. اکثر افرادی که دارای تومور بدخیم در ناحیه سر و گردن می باشند نیاز به جراحی برای برداشتن توده ها و بافت های سرطانی دارند. جراحی های بازسازی نیز بخش مهمی از روند درمانی و جراحی سر و گردن هستند زیرا ظاهر طبیعی را بعد از جراحی تومور به فرد باز می گردانند.

انواع مختلفی از جراحی های سر و گردن وجود دارد. جراحی سر و گردن می تواند از نوع کم تهاجمی باشد که در این نوع جراحی دوره نقاهت به سرعت سپری می شود. در صورتی که درباره نوع جراحی سر و گردن و چگونگی پروسه جراحی هرگونه سوالی دارید حتما از پزشک خود بپرسید تا ابهامات برطرف شود.

جراحی پلاستیک بینی

جراحی پلاستیک بینی یا رینوپلاستی، یکی از موثرترین و پرطرفدارترین روش‌های جراحی زیبایی می باشد. بینی، تاثیر مستقیم در زیبایی و جذابیت فرد دارد زیرا یکی از مهم ترین اجزای صورت می باشد. جراحی پلاستیک بینی یک روش و راهکار برای داشتن بینی خوش فرم تر می باشد.

عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی در ایران مخصوصا در سال‌های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. به نقل از روزنامه‌ی Daily Mail انگلستان، به طور سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر در ایران با قصد داشتن بینی‌های کوچک و صورت‌های زیباتر، عمل جراحی پلاستیک بینی را انجام می‌دهند.آمار رینوپلاستی در ایران حدوداً ۷ برابر آمریکا می باشد.